מתנות לגיוס לגבר

מתנה לגיוס לגבר

מזל טוב ! אחד ממכרכם עומד בפני גיוס לצה"ל, צעד מחונן מאד ומרגש שכן שירות בצה"ל מהווה שלב חשוב בהתבגרותו של הנער (שבקרוב יהפוך ל"גבר" עם מלאת 18 שנה להולדתו) וגם כאזרח במדינת ישראל. הגיוס לצה"ל, מרגש ומשמח עם כמה שהוא, יכול להיות גם מלחיץ עבור נערים רבים. שכן מתחיל צעד חדש בחייהם אשר מחייב אותם, כנראה בפעם הראשונה – להיות ניצבים לבדם מול מערכת שהם כרגע לא מכירים.

ובמקרים מסוימים במקרה של שירות צבאי קרבי – יתמודד המתגייס עם ריחוק מהבית , סגירת שבתות , ולפעמים אפילו חוסר יכולת לתקשר טלפונית עם בני המשפחה והחברים. במקרים כאלו, אין ספק שכל מחווה קטנה שמגיע מהמעגל הקרוב – משפחה וחברים, יכולה לסייע ו"להמתיק" את חוויית הגיוס. גם במובן הפרקטי של מתנות שניתן להיעזר בהן בשירות (נגיע זה מאוחר יותר), או אפילו כמחווה סנטימנטלית אשר משדרת למתגייס שהוא לא לבד בתהליך הזה, ושהמשפחה או החברים הקרובים תמיד לצידו. 

מה שגם , מתנת גיוס עוזרת במובן הפסיכולוגי "לנרמל" את חווית הגיוס, ולהתוות לה הקשר של דבר נורמטיבי לגמרי אשר קורה. שבסך הכל מדובר בעוד "שלב" בחיים שצריך לעבור. בדיוק מאותה סיבה שקונים מתנות לשאר אירועי חיים כגון : חתונה, סיום לימודים, מעבר דירה וכדומה. אז אחרי שהחלטנו שאנחנו רוצים לקנות למתגייס הטרי מתנה אשר תשמח אותו ותהיה לו לשימוש, נשאלת השאלה – מה כדאי לקנות לו? יום הגיוס קרב ובא ואתם לא רוצים לחכות עם זה "לרגע האחרון".

בחירת מתנות לגיוס לגבר – פרקטיקה היא שם המשחק

כאשר מתלבטים על מתנות לגיוס לגבר, כמעט ברוב המקרים אנחנו נרצה להעניק לגבר מתנה אשר הוא יוכל לעשות בא שימוש במהלך השירות. ולא משנה באיזה שלב או לכמה זמן הוא יוכל להשתמש בא. כל מתנה כזו או אחרת שקשורה לנושא הזה – בפוטנציאל שלה להנעים את זמנו של המתגייס , ולעזור לו באינטראקציות השונות שהוא חווה בשירות הצבאי. קחו דוגמה הכי פשוטה – אולר שוויצרי , אשר ילווה את החייל בשלבים שונים בשירות בהם הוא מתמודד עם תנאי שטח. או למשל – תיק רחצה, כזה שיהיה עמיד ואיכותי ויישמר לאורך זמן. 

בסופו של יום, ההכנה לגיוס במובן מסוים מזכירה קצת "עלייה לכיתה א'" – מבחינת ההכנות שצריך לעשות בהיבט קניות. זוכרים שהיינו קטנים וכל שנה לקראת פתיחת שנת הלימודים, היינו הולכים לעשות קניות של : מחברות, עטים, תיק חדש, קלמר צבעוני וכדומה.. 

אז גיוס לצה"ל יכול להזכיר קצת את הקניות האלו. רק שבמקום כל מה שציינו, על המתגייס להצטייד ב : כלי רחצה וגילוח, סטים של חולצות צבאיות והלבשה תחתונה ( והרבה מהם, אם הוא סוגר שבתות), מצעים לשינה, תרמילים ותיקים גדולים ועוד.. 

ניתן להסיק מכך, ואין זה סוד גדול – שגיוס לצה"ל כרוך בהוצאות כספיות. כלומר אם בכוונתכם לרכוש ציוד מחברה כזו או אחרת, ולא להסתמך רק על הציוד שצה"ל יפקיד בפני המתגייס בשירותו. 

לכן במעמד בחירת המתנה למתגייס, אתם יודעים שבאפשרותכם "לסמן ווי" עבור אותו מתגייס, על אחד מן אותם דברים נחוצים מהרשימה הגדולה. מתנה זו תמיד קולעת כי פשוט "אין מצב" שהמתגייס לא ישתמש בא.. וככה פותרים גם את ההתלבטות של "מה לקנות? במה הוא באמת ישתמש?" 

אם זאת, על אף שמתנה פרקטית היא רעיון ש"תמיד עובד" , אולי במקרים מסוימים ולפי אופי המתגייס, נרצה לפנות לכיוון אחר. ולשמור את המתנה מהסוג הזה כ "ברירת מחדל".

זה יכול לקרות מתי שנגלה שכל רשימת הקניות הנחוצות אצל אותו מתגייס כבר סגורה. או שפשוט בסופו של דבר, אם כמה שזה שימושי סט של תחתונים וחולצות צבאיות, הפוטנציאל הרגשי שלהם לשמח ולגרום להתלהבות… לא כל כך גבוה בלשון המעטה.

לכן ניתן גם לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהעניק למתגייס , מתנה אשר תפעיל את החושים שלו, ולא –לא אלה שקשורים לצה"ל.

מתנה למתגייס – שבירת ההקשר הצה"לי

כדי לנמק את הרצון שלנו לתת למתגייס מתנה , נצטרך תחילה לעסוק באחד האלמנטים אשר באים לידי ביטוי בגיוס לצה"ל וזה – היעדר עצמאות במידה מסוימת, ומעבר להיות נתון לחוקים חדשים של מערכת. במצב זה כמו שכולנו יודעים, חלק מה "זהות האינדיבידואלית" שלנו נעלמת. אנחנו כמובן שומרים על אותו אופי כאנשים שאנחנו, אבל אין ספק שבצה"ל יש לנו פחות מקום : לתחביבים שלנו, לספורט ספציפי שאנחנו אוהבים, לבלות זמן עם האנשים שאנחנו מכירים מהבית. ולחלק מהאנשים בגיוס וגם במהלך השירות , זה יכול להוות קושי מסוים. לכן שמגיע הרגע לבחור מתנת גיוס, אולי אנחנו לא נרצה בהכרח לקנות מתנה ש"צועקת" צה"ל! 

 וכאן יש לנו הזדמנות ליצוק אצל החייל – משמעות לחלק מהדברים שהוא אוהב, אותם דברים ש"נעלמים" מעט בבסיס.. ככה החייל יכול להיזכר ולעסוק בדברים אשר הופכים אותו למי שהוא. 

הנה כמה דוגמאות אשר משקפות את קוו המחשבה הזה , בבחירת מתנה למתגייס : 

אם המתגייס אוהב לקרוא, אפשר לקנות לו סט חדש של סדרת הספרים האהובה עליו. עם איזו ברכה מצחיקה כגון: "שלא יהיה לך משעמם בסגירת שבתות". 

אפשר גם לפנות למקום שיפעיל את המתגייס , וילווה אותו לחלק ארוך מהשירות – כמו למשל יומן כתיבה אשר בו הוא יוכל לשתף חוויות שונות, או אפילו אלבום תמונות עם בת הזוג של המתגייס \ משפחה קרובה – כדי שתמיד ברגע של געגוע הוא יוכל להיזכר באנשים היקרים לו.

מתנה למתגייס – בסוף הכל מתחיל ונגמר בו.

בסופו של דבר, רק דרך היכרות מעמיקה עם הרצון והצורך של המתגייס, נוכל לתת לו את המתנה שהוא ירגיש שהכי בא לו לקבל. לפעמים מדובר גם במתגייס ש"יש לו הכל כבר". במקרים כאלה זאת לא חייבת להיות מתנה גשמית. אטרקציה מיוחדת או אפילו סופ"ש מפנק בצימר – גם יכולה להיות אופציה טובה , כל עוד היא "לכבוד הגיוס". 

הטיפ שלנו, לא משנה מה אתם רוכשים, העיקר לצרף ברכה מהלב עם איחולים אמיתיים וכנים לרגל הגיוס. 

שיהיה גיוס נעים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
התחילו להקליד כדי למצוא מוצרים שאתם מחפשים.
חנות
0 items עגלה
אנחנו זמינים 🙂