5 טיפים לבחירת מתנות לילד שלכם

בחירת מתנות לילד

הענקת מתנות עם ילדים היא פעולת איזון. אתה רוצה שזה יהיה כיף אבל משמעותי, חגיגי אבל לא כאוטי. הבדלי למידה וחשיבה מסוימים יכולים ליצור אתגרים נוספים עבור ילדים מסוימים. אבל חמש האסטרטגיות הללו יכולות לעזור לך להפוך את בחירת מתנות לילד והענקת מתנות לחוויה משמחת יותר עבור כולם.

אסטרטגיה מס' 1: ראה את הילד ה"שלם" שלך

איך ניתן להגדיר כיצד לבצע בחירת מתנות לילד? ילדים יכולים לראות במתנות השתקפות של איך שאנשים רואים אותם. זו הזדמנות טובה לחשוב על ילדכם מעבר לאתגרים היומיומיים. מי הילד שלך כאדם? מה נותן השראה לילד שלך? המתנות שאתה נותן יכולות לתקשר שאתה "מקבל" את הילד שלך.

חשוב לעשות את זה גם עם אחים. אתה לא צריך לתת סכום שווה או אותו סוג של מתנה לכל ילד. הכרה בכך שהם אנשים שונים יכולה לגרום לכל אחד להרגיש מיוחד – וזה יכול לעזור להפחית את המתח בין אחים במהלך החגים.

 

אסטרטגיה מס' 2: אל תסתמך על המלצות גיל

שנן את משוואת הענקת המתנות הזו:

עניין הילד + יכולתו של הילד = מתנה נהדרת!

המתנות הטובות ביותר מתאימות למה שילדים מסוגלים לעשות כרגע, למה שהם מתעניינים בו ולמה שהם מוצאים כיף. זה אומר שאולי לא תרצה להסתמך על הנחיות הגיל המפורטות על צעצועים.

מערכת בניין הרשומה עבור "גיל 6 ומעלה" עשויה לא בהכרח להתאים לתלמיד כיתה א' עם . אבל עבור תלמיד כיתה א' שיש לו מוטוריקה עדינה חזקה ואוהב לבנות, זה יכול להתאים מאוד.

היו מוכנים למקרה שילדכם יגיב לגיל שעל הקופסה. אם ילדך מסתכל על ההנחיות ואומר, "אני מבוגר מדי בשביל זה", אתה יכול להסביר ש"ומעלה" פירושו "ומבוגר מ".

אסטרטגיה מס' 3: הימנע מהפיכת מתנות לעבודה.
החגים יכולים להיות הפסקה מבורכת מהעבודה על אתגרים – הן להורים והן לילדים. טעינת מתנות שנועדו לחזק מיומנויות עשויה להיות תזכורת לא רצויה שתמיד יש עוד עבודה לעשות.

עם זאת, זה לא אומר שאתה צריך להירתע לחלוטין ממתנות שעוזרות לילדים ללמוד. לדוגמה, שקול לבחור במשחקים שיכולים לעזור לשפר מיומנויות תפקוד מנהלים, משחקי וידאו שעוזרים לבני נוער לבנות מיומנויות חשיבה, או משחקי לוח שמתגנבים למתמטיקה.

שוברי מתנה לעסקים מקומיים יכולים להיות גם מתנות מועילות. לדוגמה:

  • עובר לפארק טרמפולינות מקורה מקומי לילד עם הפרעות קשב וריכוז
  • כרטיסים לסרט לילד עם הפרעה כזו או אחרת
  • בובה ממולאת לילד שמתקשה במוטוריקה

 

אסטרטגיה מס' 4: הגבל את כמות המתנות

החגים הם סיבה להתרגשות ניתן לתת מתנות לכל אחד לבוס בעבודה, לאבא וגם לתת מתנות ליום האם. עבור חלק מהילדים עם הבדלי למידה וחשיבה, כל ההתרגשות עשויה להיות גדולה מדי. זה יכול לכלול ילדים שיש להם אתגרים עם או . פחות יכול להיות יותר כשמדובר במתן מתנות.

דרך אחת לעזור לילדים לשמור על שליטה? צמצמו את מספר המתנות שכל ילד מקבל. חלק מההורים מוצאים שזה מועיל לעקוב אחר נוסחת מתנה פשוטה לכל ילד. לדוגמה:

  1. משהו שהם רוצים
  2. משהו שהם צריכים
  3. משהו ללבוש
  4. משהו לקרוא

בין אם ההרכב הספציפי הזה עובד עבור המשפחה שלך או לא, שקול לקצר את תהליך פתיחת המתנות – או להיות פתוח להפסקות – כדי להפחית התקפי זעם והתמוטטות.

אסטרטגיה מס' 5: אל תשתמש במתנות כקלף מיקוח

הימנע משימוש במתנות חג כתמריץ להתנהגות טובה, כמו אמירת דברים כמו "אם אתה באמת טוב, אולי סנטה יביא לך את האופניים שרצית." או "אם אתה לא יושב בשקט במכונית, תשכח לקבל הרבה מתנות השנה."

לילדים צעירים וילדים שנאבקים בתשומת לב, זה מועיל יותר להתמקד בתגמולים ובתוצאות לטווח קצר. אלה יכולים להיות בעלי השפעה גדולה יותר על ההתנהגות שלהם ולא יסתכנו בשינוי שלילי בחגים.

בחירת מתנות שמתאימות לילדכם היא רק דרך אחת לעזור להפוך את החגים למוצלחים. הצג את מתכנן החגים הזה אם לילדך יש בעיות בעיבוד חושי. ולמד כיצד ליצור מסורות משפחתיות שמתאימות לנקודות החוזק של ילדך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
התחילו להקליד כדי למצוא מוצרים שאתם מחפשים.
חנות
0 items עגלה
אנחנו זמינים 🙂